Музей "Никола Тесла" в Белград: история и описание. Тайнствената личност на великия учен

Музеят "Никола Тесла" в Белград ще разкаже за един от най-изявените учени и изобретатели на Европа. Уникалната институция ще разкаже за великата и загадъчна физика, която според мнозина със собствени ръце "е построена" през целия двадесети век.

Никола Тесла е блестящ учен и малко магьосник

Извънреден и определено талантлива личност сръбски физик обвита в много тайни, мистерии и митове, които все още са неразривно свързани с името на Tesla. Изследователи и историци от неговата биография на световната наука смело твърдят, че този човек много по-напред от времето си и в действителност, "измислени" на ХХ век. С други думи, Никола Тесла очертава посоката на развитие на цялата наука и технология в света.

Музея на Никола Тесла

Той е роден през 1856 г. на територията на съвременната Хърватия, но прекарва по-голямата част от живота си "в чужбина" в САЩ. С величието на съзнанието си и с размера на приноса си към световната наука той често се сравнява с Алберт Айнщайн и Леонардо да Винчи. Легенди за личността на балканския учен събраха безброй. Говори се, че Никола Тесла притежава дарбата на провидението и може да предскаже съдбата и съдбата на приятелите си. Съществува и фантастична версия, че експериментите на учените предизвикват падане Тънушка метеорит!

Всички тези интересни факти (реални и въображаеми) ще бъдат разказани на посетителите от музея "Никола Тесла" в Белград. Всяка година се посещават от хиляди туристи от различни части на Сърбия и други страни.

Музей "Никола Тесла", Белград: история и стойност

Това е единственото място на Земята, където можете да видите истинските неща и документи велик физик. Музеят "Никола Тесла" е създаден през декември 1952 г. по решение на правителството на сега несъществуващата Република Югославия.

Институцията се намира в старо двуетажно имение в центъра на Белград. Красива градска вила в стила на класицизма е проектирана през 1927 г. от сръбския архитект Dražić Brasován. През 1949 г. всички лични вещи и документи на учения са прехвърлени от чужбина в Белград (това е волята на самия Тесла). Те станаха основата на бъдещия музей.

Музей на Никола Тесла Белград

Директор на институцията е Владимир Йеленкович. Заслужава да се отбележи, че съвременният музей на Никола Тесла не само запознава посетителите с живота и работата на учения. Организацията също така активно популяризира науката и подкрепя всички видове изследвания в областта на изучаването на нейната история.

Музей "Никола Тесла": снимка и описание

160 хиляди оригинални документи, около 5 хиляди книги, списания, рисунки и схеми, както и над 1200 изобретения. Всичко това внимателно запазва в колекциите му Белградския музей на Никола Тесла. Местоположение: Атракции Krunska Street, 51. врати на музея са отворени за посетители от вторник до неделя, от 10:00 до 18:00 часа (в събота и неделя - до 15:00 часа).

Изложението на музея се намира на два етажа на имението. На първия посетител отговаря инструменти и апарати, изобретен от учени, а втората може да се проучи документи, книги, лични писма виден физик. Вторият етаж ще бъде по-интересен за туристите, които искат да открият по-добре личността на Тесла.

Музей на Никола Тесла Снимка

Разбира се, можете просто да се разхождате из музея, да изучавате експонатите му. Но най-добре е да се присъедините към турнето, което се провежда тук всеки час. В музея има и англоговорящи водачи. Как е стандартната обиколка? В самото начало на посетителите се показва кратък видеоклип за живота и работата на физик. Тогава водачът отвежда гостите през залите на музея. И тази разходка се съчетава с извършването на някои научни и технически експерименти. Така че, в музея Никола Тесла може буквално да хванете мълния или да държите в ръцете си истински "меч на джедаите".

Открития на балканския гений

Изключително трудно е да си представим съвременната наука без изобретенията на Никола Тесла. На първо място, това е известно за създаване на устройства и системи, работещи на променлив ток. Неговото име е единицата за измерване на магнитната индукция. Никола Тесла, както казват много изследователи от историята на науката, е извършила втория етап от индустриалната революция на двадесети век.

музей на адрес Никола Тесла

Някои научни изследвания на изобретателя на Балканите граничат с откровено лудост. Така че той е изобретил "смърт лъч" - оръжие, което е в състояние да разстояние да унищожи врага цели (самолет, коли и т.н.), насочен сноп. Вярно е, че никой от военните отдели на страната не се интересуваше от това откритие. Тесла също така разработи "генератор на земетресения". Но по-късно, осъзнавайки пълната опасност от своето изобретение, той счупи апарата с чук.