Кое е най-бързото насекомо в света?

Дори децата знаят това най-бързото животно в света

- това е гепард. Той на кратко разстояние ускорява до скорост от 130 км / ч и може да изпревари автомобила! Знаеш ли кое е най-бързото насекомо в света? Статията ще отговори на този въпрос.

Какво насекомо е по-бързо от всички?

най-бързото насекомо в света

Учените са открили, че по-бързо от всички насекоми на планетата, водните кончета са австралийски или Austrophlebia costalis. Той може да развие скорост от 50-55 км / ч! Тя дори бе доведена в книгата на рекордите на Гинес като най-бързото насекомо в света, определяйки скоростта на полета си на 58 км / ч! Много учени съобщават, че според техните наблюдения и изчисления, Austrophlebia costalis е в състояние да преодолее разстояние от 100 км за част. Този факт обаче все още не е документиран.

Страхотен полет

Развивайки супер скорост, водните кончета на австралийските крила правят 100-150 удара за една секунда! Човешкото око не може да следва движенията си, ударите се проследяват с помощта на специален прецизен апартроп. Данните са получени съвсем наскоро - през 1999 г.

По време на проучването Austrophlebia costalis ентомолозите установили, че това е най-бързият насекомо в света е в състояние да преодолее огромни разстояния - хиляди километри! Често, дори и в открития океан, има водни кончета, и те са отстранени от 1700 км или повече от постоянното им среда.

Специална структура на крилата

най-бързото насекомо в света

Между другото, много бързо лети през цялото водно конче, а не само един австралийски. Висока скорост на полета е предвидено специално устройство Makhov капачета. Прави впечатление, че за по-добро маневриране конче маха предните и задните крила в даден момент, и да се увеличи скоростта на полета - по същото време. Както си прозрачни крила близо до горната там pterostigma - cuticular удебеляване, състоящ се от по-плътен и пигментиран вени прилича на сайт temnokorashenny. Pterostigma изпълнява такива полезни функции поради претеглянето топ крило увеличава амплитудата на нейната амплитуда, укрепва предния му ръб, потиска вибрациите и опасни самостоятелно трептене на крилата, когато се ограничи въздушната скорост насекомо.

Общо описание

В допълнение към факта, че водното конче е най-бързото насекомо в света, това е и едно невероятно създание. Те се появиха много преди динозаврите, тъй като бяха едно от най-древните същества на планетата. Според учените това са водните кончета, които на първо място са овладели въздушното пространство на Земята.

Трябва да се отбележи, че по време на еволюцията в продължение на много милиони години тези насекоми практически не се променят. Праисторическият "рокер" (както се наричат ​​в народа) изглеждаше същият като съвременните.

Dragonfly - хищник. Нито жертвата не може да се измъкне от нея, тъй като тя е най-бързият насекомо в света също е чудесен ловец: то улавя комари, мухи и комари в движение, за части от секунди, определящи пътя им на полет и ъгъла, под който е най-удобен за хващане плячка. Dragonfly никога не е грешно! И това е много лаком. Само на един час може да се хване и се хранят 50 мухи.

Чудесна гледка

което насекомо е най-бързо в света

Но най-невероятната особеност на "рокер" е структурата на огромните му очи. Научно те се наричат ​​фасетирани. Те изглеждат като два големи изпъкнали полукръга, разположени по страните на главата, неподвижни. Състои се от 30000 отделните дупки - аспекти, всеки от които вижда една малка част от света, а заедно те осигуряват по-голямата част мозайка снимката. И прегледа изглед на водното конче обхваща почти 360 градуса, т.е. вижда всичко в предната част, отстрани и отзад в същото време. Долните гънки се различават цветове, а горните са само формата на предмети.

Изследователите открили, че водните кончета са много късогледи, те започват да се види ясно на разстояние от само два метра, но те имат отлична маневреност, прецизност на полета и скоростта на реакция. Както е възможно за учените досега остава мистерия.

Сега знаете кое насекомо е най-бързо в света и от какви характеристики се различава от него.