Комета Енке. Загадъчна и неуловима космическа красота

Кометите са най-красивите небесни тела, които хората могат да наблюдават дори при липса на бинокъл или телескоп. Когато в небето се появи комета, тя незабавно привлича вниманието на всички. Някой си мисли, че в този момент звездата падна и е време да направи желание. Съществуват и суеверни хора, които вярват, че подходът на кометата означава бъдещите катастрофи, болести и други нещастия, които застрашават цялото човечество.

Междувременно кометата е просто приятно да се възхищаваме през нощта. Bright ореол заобикаляща ядрото на кометата, дълга опашка, която се простира до половината от небето, внезапното появяване и висока скорост очарова наземните наблюдатели, принуждавайки възхищавам този мистериозен и неуловим космическата красота.

comet enke

Кометата Енке и нейното откритие

Кометата 2P / Encke земя се наблюдава от 1786 до момента. Той е открит в различни моменти от много астрономи, но е кръстен на германския учен Йохан Франц Енк, който за пръв път успя да изчисли орбитата си. Астрономът направи сравнителен анализ на движението на няколко комети и откри, че това е едно небесно тяло. Публикуването на неговото астрономическо произведение се случва през 1819 г., в което той точно предсказва появата на комета през 1822 г.

най-гледаната комета

Символът "P" в официалното определяне на комета показва, че това е периодична комета, т.е. принадлежаща към нашата слънчева система. 2P / Encke има период на разпространение, по-малък от двеста години.

Кометата, нейната природа и движение

Кометата Enke няма големи звездни размери. Диаметърът му е според последните данни космически изследвания е на 4,8 километра. Кометата 2P / Encke, подобно на всяка друга комета, е студено, а не самоблоково тяло. То започва да свети и става видимо само когато се доближава до Слънцето.

Кометата Енке е най-краткият период, периодът на разпространение е 3,3 години. Неговото движение е сравнително подредено и лесно предсказуемо, тъй като се движи, фокусира се върху близките планети.

comet enke връща

Когато най-наблюдаваната комета - Enke - се доближава до нашата звезда на име Слънце и претърпява режим на повишена температура, газовете се променят от твърдо до газово състояние. Колкото по-ярко е светлината на кометата, толкова повече газове се отделят и колкото е по-висока скоростта на освобождаване от ядрото. Следователно, колкото по-близо е кометата към Слънцето, толкова по-забележим е нейният блясък и обратно, колкото по-далече кометата се отдалечава от Слънцето, толкова по-малко забележима е галенето на газове в кометата. Когато кометата се доближи до Слънцето, луминисценцията му се увеличава. Яркостта на главата на кометата винаги е по-голяма от яркостта на опашката му.

Сбогом, отново ще се видим!

Кометата Енке се връща доста често. Последният път, когато се виждаше на небето през бинокъл или телескоп през целия февруари и март 2017 година. Може да се наблюдава и без специални оптични средства. В посочения период кометата Encke направи 63-то си посещение и може да бъде наблюдавано, като привлече вниманието към съзвездието на Риби.

По този начин, кометата Енке се похвали с рекорден брой от неговите декларации, както и, въпреки факта, че това се случи постепенно избледняване блясък, жители на света с нетърпение очакват появата на опашатите Space красотите на през 2020.