Русия е велика космическа сила. Ден на космонавтиката в Русия

Дванадесетата април е важна дата за нашата родина. Това показва, че Русия е голяма космическа сила. Русия - мощна държава, в която живеят напреднали и ярки умове, както и смели и съзнателни граждани.

Защо това може да се потвърди с цялата си смелост и сериозност? Фактът е, че нашите сънародници станаха първите, които летяха в открито пространство. И това въпреки многобройните финансови, политически и социални трудности.

Русия е голяма космическа сила

Какво помогна на една страна, която току-що се беше издигнала от пепелта на Втората световна война, да стане Велика космическа сила? Русия, изправяща силните си рамене, се обяви за целия свят като прогресивно-технологична държава.

Да вземем малко в историята на руската космонавтика и да разберем как всичко започна. Защо Русия се превърна в голяма космическа сила? Кой стоеше зад научните открития, експлоатации и открития? И каква беше истинската цена на съветския път към звездите?

В основата на великата кауза

Първият, който сериозно се заинтересува изследване на космоса, е прост учител, самоук учен, Константин Едуардович Циолковски.

Русия е голяма космическа сила за 60-годишнината от стартирането на първия спътник

Великият теоретик е роден през 1857 г., от детството си се интересува от науката и се възхищава на красивото звездно небе. Циолковски смята, че развитието на живота на нашата планета е толкова голяма, че може да преодолее безброй километри на Вселената и да го завладеят, насочена към постигане на висока и благородна цел - да се удължи живота на един безкраен простор на пространството. Освен това, Циолковски вярва, че Русия е велика космическа сила, и следователно дава родината си достойно място в развитието на отдалечени галактики.

За да осъществи мечтата си, руският учен направи много - той научно и технически обоснова използването на ракети и ракети за космически мисии. Освен това в творбите си Константин Едуардович проектира контролиран балон и предлага да се развие контролирана дирижабъл в метална обвивка. Малко по-късно той изобретява рисунка на метален самолет с дебело крило (което е прототип на модерния модел на самолета).

В началото на ХХ век Циолковски е написал статия, в която е издал ракета с далечни разстояния, оборудвана с течен реактивен двигател. В работата си ученият извършва редица математически изчисления, според които би могъл да препоръча най-изгодното разпределение на масата на ракетата и траекторията на нейния полет. Константин Едуардович също разследва въпроса за човешки полет в условия на безтегловност.

последователи

Студент на Циолковски - Сергей Павлович Королев, продължи работата на наставника си на практика. Той също така вярва, че Русия е голяма космическа сила, така че се бори за създаването на ракетата и космическата индустрия у дома.

най-младият астронавт

Например, заедно със своя подобен Зандър, Сергей Павлович допринесе за създаването на Института за реактивни научни изследвания. Въпреки липсата на разбиране и препятствия пред властите (няколко пъти арестуван, екзекутиран и дори бит), ученият става един от първите дизайнери на балистични ракети.

Завладяването на пространството

Откъде започнаха космическите полети на Русия в междупланетното пространство? Инициатор на големи постижения е същият Королов. Този път неговите съюзници бяха такива руски учени като математик и механик Mstislav Vsevolodovich Keldysh и инженер-дизайнер Михаил Клевдиевич Тихонаров. Те предложиха на правителството смел проект за пускането на изкуствен спътник на Земята (AES) в космоса. Предложението беше одобрено от властите, а учените с ентусиазъм започнаха да работят.

Още през няколко години, през октомври 1957 г., първият (!) Изкуствен спътник беше пуснат в орбита около Земята. Това събитие доказва на целия свят, че Русия е най-голямата космическа сила. Оттогава започва ерата на съветската космонавтика.

Други работи

Година по-късно Королев и екипът му пуснаха в орбита няколко сателита, за да изучат радиационните ремъци на нашата планета. Също така бяха разработени проекти за стартиране на автоматични станции на Луната, което доведе до невероятен успех. Учените са разработили лунен апарат, чиято цел бе леко приземяване на пространствен обект и прехвърляне на фотографски материали от Луната на Земята.

От този момент стана възможно да лети хора в междугалактически пространства.

Да, създаден е космически кораб, който е първият в света космически кораб. Нарича се "Изток-1".

Преди основното събитие

Целта на този полет е с модерен изглед, това е съвсем проста - да се извършат една единствена завой полет около планетата Земя на надморска височина от около двеста километра с продължителност от един час и половина и с цел кацане в даден момент. Но не забравяйте, че това е 1961 г. и първият космически полет в света.

Кой ще бъде натоварен с тази важна и почтена задача? В Президиума на КПСС на CC, имаше двадесет кандидати, двама от които са - Юрий Гагарин и Герман Титов (сега известна като най-младият космонавт).

Королой бързаше да направи полет, защото искаше да се изправи пред американците, които планираха да изпратят избрания от него в космоса на 20 април 1961 г. Поради това Съветският съюз реши да свали космическия кораб осем дни по-рано. Гагарин беше приет на полета.

Първият герой-космонавт

По това време Юрий Алексеевич беше на двадесет и седем години. Той беше пълен с сили, енергии и жизнени амбиции. Гагарин е роден в семейството на обикновените работници. Още от детството, той е бил нащрек за полет и пространство. Поради малкия растеж той почти беше изгонен от авиационното училище.

път към звездите

Гагарин започна с космодрумът Байконур. По време на полет, той наблюдава красотата на земното кълбо и също така извършва необходимите експерименти - взема храна, пише с молив. Всички впечатления, които младият човек бе оставил върху магнетофона.

Въпреки многобройните трудности и разрушения на устройства, Юрий Алексеевич се качи безопасно. Вярно е, че това беше направено след много трепет и тревожност. Мястото за кацане (Гагарин, катапултирано от космическия кораб седем километра до земната повърхност) също се оказа непланирано. Тези малки неща обаче вече не се отразяват на постигнатия факт: за пръв път в космоса човек посети и този човек беше съветски космонавт!

Уважение и чест

Това беше най-голямото събитие. Нищо чудно, че толкова често се припомня най-малките подробности, например, при различни събития и концерти, посветени на годишнината от изследването на космоса от човека.

Между другото, наскоро в нашата родина отново припомни безпрецедентния принос към прогреса и престижа на Руската федерация от такива смели хора като Королев и Гагарин. На 4 октомври бяха проведени тържествени действия, посветени на 60-годишнината от стартирането на първия сателит. Русия е голяма космическа сила, която оценява и помни колосалните произведения на учените и космонавтите, които са източник на технологичен прогрес.

Вторият човек в космоса

Четири месеца след първия и успешен опит за космически полет се осъществи друго изкачване до звездите. Този път на кормилото беше най-младият космонавт в света - Германът Титов, понякога се нарича двойката на Гагарин. Това обаче не е напълно вярно.

Първо, Титов извърши по-дълъг полет, равен на двадесет и пет часа. На второ място, устройството му направи седемнадесет революции около планетата. Е, и трето, въпреки новите постижения, Gagarin не може да се удвои, тъй като той беше първият и най-безстрашен човек, който отиде в космоса. Той стана пионер в тази сериозна и вълнуваща афера.

По времето на полета Херман Степанович беше почти на двадесет и шест години.

Ден на астронавтиката в Русия

Роден е на територията на Алтай, в семейството на учител. Още от детството си момчето се е опитвало да стане пилот. За година и половина преди полета си той се присъединява към корпуса на космонавтите, където учи всички мъдрости на тази нова и необичайна професия. За своето смело дело, Титов получава почетната титла "Герой на Съветския съюз".

Първа жена

И какво стана след това? Невъзможно е да се каже накратко за много космически разходки, които са били извършени под ръководството на една мъдра кралица и неговите последователи. По отношение на тези полети и проекти много се говори за национални събития, настроени към 60-ата годишнина от стартирането на първия спътник. Русия е велика космическа сила. Винаги е имало няколко стъпки напред от такива развити страни като Америка, Япония и много други. Например, тя даде на света първата жена в междугалактическото пространство. Това беше Валентина Терешкова.

космически полети на Русия

Сергей Королев наистина искаше да види жена в космоса. Изборът и изискванията обаче бяха твърде строги и категорични. От всички участници имаше само пет вероятни претенденти.

Спечели млад Вал, тъй като тя е напълно съвместим със стандартния съветски безупречен момичето - работническо-селския произход, който почина на лицевата страна на баща си и най-важното, искрена вяра в съветската власт, ентусиазъм и преклонение пред любимата родина.

На възраст от двадесет и шест години, шестнадесетият през юли 1963 г., Валентина Владимировна стана първата жена капитан на космически кораб. Тя прекара почти три дни в нулева гравитация и затвори пространството, контролирайки апарата и заснемайки междупланетното пространство.

Успех и поражение на Терешкова

Според обективна информация, Терешкова не се справи с командите и регулацията на кораба. Когато се свързваше, гласът й звучеше безпомощно, тя не знаеше добре в космоса и винаги искаше да спи.

Но въпреки това Валентина Владимировна се справи с основната задача - тя стана първата жена в космоса, въпреки физическото и емоционално претоварване или неразположение.

След полета Терешкова влезе в Авиационната академия, получи титлата професор, започна да провежда активни обществени и политически дейности.

Модерното време

Каква е сегашната ситуация в руската космонавтика? Сега Русия, както никога досега, участва активно в развитието на Вселената. Космическите станции в Русия имат статут на официални и международни.

Русия е най-голямата космическа сила

Например, от 1971 г. насам СССР извърши първото изстрелване на орбитална станция, чието функциониране продължи до 2001 г. Първият екип, който извърши полета, умря, когато се завърна на Земята.

От 1992 г. се открива съвместна програма между Съединените щати и Руската федерация, която включва съвместни експедиции към този изследователски обект.

Също така беше извършено сто двадесет и седем изстрелвания на пилотиран космически кораб, от които само четири завършиха при бедствия (в два от случаите се наблюдават човешките жертви, дори и в двата случая - да бъде технически).

Сега руските космически технологии й позволяват да пуска сателити и космически кораби в космоса без никакви проблеми. Такава ситуация е не само важен пробив в космическата наука, но и значимо стратегическо и политическо предимство на нашата държава на световната сцена.

Значение на празника

Както можете да видите, денят на космонавтиката в Русия е много важен и авторитетен празник. Той има богата история, построена от мъдри учени и безстрашни астронавти. Зад него стои титаничната работа на хората и на целия руски народ.

Споменът за събитията от 50-те и 60-те години ни подтиква да погледнем назад с благодарност и да се надяваме да погледнем към бъдещето. В крайна сметка, толкова дълго, колкото има и смели, интелигентни и образовани хора като Циолковски, Корольов, Гагарин, Терешкова, и други, ние уверено погледнете звездното небе и да знаят, че науката е достигнала безпрецедентни висоти.