R136a1 - най-голямата звезда, революцията в съвременната астрономия

Когато нощта падне, всички можем да видим хиляди звезди в небето. С невъоръжено око те изглеждат еднакво една с друга. Това обаче не е така. Астрономите отдавна са доказали, че във Вселената няма две еднакви звезди. Всеки от тях е различен по състав, цвят, интензитет на светлината, температура, маса и други характеристики.

Само една звезда изглежда специално от Земята - това е Слънцето. Той се намира възможно най-близо до Земята. Но въпреки тази функция Слънцето има малки размери в сравнение с другите звезди. Така например този Кийл тежи като 100-150 от нашите Слънца.

Задавайки въпроса коя е най-голямата звезда във Вселената, не може да се очаква един недвусмислен отговор. Космическото пространство не е напълно проучено и най-вероятно няма да е възможно да се изследва всеки ъгъл на огромната пустота. Би било много по-правилно да попитате: "Коя е най-голямата звезда на всички вече познати."

Най-голямата звезда на ВселенатаНа 21 юни 2010 г. астрономите откриха осветителни тела, на които бе даден код R136a1. За днес това е най-голямата звезда от всички, открита от науката. Можете да си представите такъв хаос, само като знаете колко тегло има - 265 масите на Слънцето! Яркостта му е 8,7 милиона пъти повече от тази на Слънцето. От нашата система от планети, R136a1 е толкова далече, че няма да се вижда от Земята с невъоръжено око.

Съвременните технологии позволяват измерване на показателите небесни тела, които са от нас на разстояние милиони светлинни години. По този начин температурата на повърхността на звездата R136a1 е повече от 50,000 ° К (Келвин). Поради голямата интензивност на блясъка, най-голямата звезда произвежда голямо ниво на звездния вятър и колосалния поток от освобождаването на веществата от тялото в околното пространство.

Според хипотезите на астрономите, всички звезди в течение на времето намаляват в масата. Най-голямата звезда във Вселената е на 1 милион години. През това време той намалява в масата с една пета. Следователно, преди да е още повече.

Най-голямата звезда във ВселенатаНай-голямата звезда бе открита с помощта на телескопа VLT и телескопа Hubble. Нейното откритие беше невероятен пробив в съвременната астрономия. В края на краищата, преди това се смяташе, че звезди с маса повече от 150 слънчеви маси по принцип не могат да съществуват. Но ново откритие доведе до преразглеждане на съвременните фундаментални знания структурата на Вселената. Така че R136a1 успя да опровергае теорията на астрономическите учени.

най-голямата звездаПо-рано звезди, достигащи до 150 слънчеви маси, се наричаха "supergiants". Те бяха най-големият в космоса. Star R136a1 получи изцяло нов клас - хипергиант. Учените от германския институт за аргеланджи хипотезират, че във Вселената има други хипер гиганти и те се появяват при сливането на двама суперианти.

Според астрономи R136a1 е не само най-голямата и най-тежката звезда, но и най-ярката от всички. Както е написано по-горе, Слънцето е по-глупаво, отколкото е почти 10 милиона пъти.

Колко дълго ще има R136a1 заглавието на най-големия? Най-вероятно - не. Това ще остане така, докато учените открият новата най-голяма звезда във Вселената. И да разберете безкрайността и непредсказуемостта на космоса, можете да мислите, че докато следващият запис не е толкова дълъг.