Какви са имената на малките планети и какви са те?

Слънчевата система, в допълнение към 8 големи небесни тела, комети, астероиди и е все още на малки планети, които не попадат в нито една от тези категории и не принадлежат към джуджето. Те имат свои собствени орбити, които не са се променили в продължение на милиони години. Досега учените са успели да намерят около 400 000 такива небесни тела. Но се предполага, че техният брой може да бъде милиарди.

тъй като се наричат ​​малки планетиНебесни тела Слънчевата система, която попада в тази категория, трябва да има размери повече от 50 м и да не показва комерсиална активност. В зависимост от местоположението им спрямо Слънцето, всички малки планети са класифицирани. Те бяха разделени на отделни групи. Много от тях се интересуват от въпроса за това, което се наричат ​​малки планети и кой им дава имена. Струва си да се отбележи, че името на небесното тяло е измислено от откривателя, но комисията на учените все още трябва да го одобри. Всеки от неговите членове изразява своето мнение относно правилността на използването на името и след това се взема колегиално решение.

За пръв път през 1801 г. е открита малка планета. Откривателят е бил Джузепе Пиази, който я наричаше Серес. В бъдеще се откриват такива небесни тела имената на древногръцки или римски богове и герои. Но скоро стана ясно, че безбройните им бройки. Поради това беше необходимо да се преосмисли системата за класификацията им в бъдеще. И така, по какъв принцип и как се наричат ​​малките планети?

небесни тела на слънчевата системаНай-близкото до Слънцето е класа на вулканидите. Сред тях не е открита нито една планета, поради близостта на осветителното тяло. След това идват атомите, които са малко по-близо до Слънцето от Земята и никога не пресичат орбитата ни. Близо до Марс е клас тройки на Марс, който има четири планети. Също известни групи от Аполо и Купиди. Близо до Юпитер троянците бяха групирани, а по-близо до Нептун беше пояса на кентавъра. Близо до орбитата на тази планета са троянците от Нептун, след това отидете транс-нептунни обекти, и най-далечните небесни тела формират пояса на Куипер.

Какви малки планети се наричат, зависи и от групата, към която се отнасят. Така че, ако това е клас троянци, тогава небесните тела получават имената на героите Троянската война, ако кентаври - митологични полу-хора, Куйпер - предшественици на религии и богове-създатели. Но има и имена на владетели, културни и научни фигури, имена на континенти и държави. По време на съветската епоха Кримската обсерватория е била ангажирана с откриването на небесни обекти. По това време много имена на руски писатели, учени и други фигури са обезсмъртени. Следователно, това, което се нарича малка планета, напълно зависи от откривателя.

малък парад на планетитеМного често има мнение, че понятието "малък парад на планетите " някак си свързан с такива небесни тела. Това обаче не е така. Това явление, когато четирите основни планети се съберат заедно. Той се появява на всеки 20 години. За да стане това, е необходимо да се сближи с еклиптичните дължини на обектите от страната на наземния наблюдател. Визуално ще изглежда като близо до небето. Разграничават се и голям парад, видим или невидим. За да получите великия парад на планетите, е необходимо пет или повече небесни тела да бъдат свързани едновременно.