Музей на микробите в Амстердам: един невероятен свят може да се види от всички

В края на миналата година Амстердам отвори първия си световен музей

микроби. Идеята за откриване на такава институция е доста необичайна, защото всички останали демонстрират само макро ниво на дивата природа. Създателите решиха да покажат на всички, че има друг свят до човек, за когото повечето хора дори не знаят.

Основател на музея

Музеят на Germs в Амстердам бе решен от Haig Belian, който в момента е директор на тази институция. Самият той признава, че е имал такава идея преди 12 години. Обаче едва през 2014 г. се осъществи.

Музеят всъщност е зоологическа градина, защото всички експонати са живи.

Уникална институция се намира близо до комплекса Royal Artic Zoo и е част от него. Около 10 милиона евро са изразходвани за изграждането на всички зали на музея и подготовката на експонатите му.

музей на зародишите в Амстердам

Причини за създаване

За това предизвика Белиана да отвори Музея на микробите в Амстердам, каза директорът.

Повечето зоологически градини показват малка част от животинския свят на нашата планета. Те са предимно големи животни, птици и влечуги. В същото време само на тялото на един човек микроорганизми повече от всички хора на Земята. Но само учените се интересуват от тях. Несъмнено това се дължи на факта, че е невъзможно дори един от представителите на микроорганизми да се види с просто око. Но това не означава, че бактериите трябва да останат само в тях зрително поле специалисти с тесни профили. Ако не отворите този невероятен свят за масите, интересът към тази наука никога няма да се появи. Ето защо всеки трябва да знае, че музеят на германците е открит в Амстердам.

в Амстердам откри първия музей на микроби в света

експонати

Какво можете да видите в този необикновен музей и защо неговите експонати са толкова интересни?

Самият музей прилича на лаборатория, в която има много микроскопи и колби. Тук можете да видите 2/3 от цялата биомаса от микроорганизми, които съществуват на Земята. Но това не е единственото нещо, което си струва да посетите Музея на Germs в Амстердам. Съществува и реална лаборатория, в която специалистите извеждат нови експонати. Да погледнем в света на науката и да видим как работят учените, е възможно чрез специален прозорец, изработен от дебело, непроницаемо стъкло.

В допълнение музеят има интерактивни екрани. С тяхна помощ всеки посетител може да провери колко микроби живеят на тялото му и как се наричат. Например, в устата на човек може да има около 700 различни вида бактерии, а на стъпалата на краката - около 80 вида гъби.

Също в една от залите е огромен дисплей, на който посетителите са показали очарователни анимации. Тя започва с образа на човешкото око, на миглите на които живеят малки акари. След това мащабът на изображението се променя и посетителите имат шанс да видят кой живее в тялото на самата кърлежи.

Музеят на германците се откри в Амстердам

Друго изложение - модел вирусът Ebola, който получи миналата година популярност, и вируса на човешката имунна недостатъчност.

Необичайна и интересна атракция е "Kiss-o-meter". С негова помощ любителите могат да разберат колко микроорганизми обменят по време на целувка. Персоналът на музея е провел експеримента преди откриването на музея. На нея присъстваха 42 души. Двойките целунаха за 10 секунди. След това учените са събрали проби от слюнка, за да разберат какъв вид микрофлора на устата са имали и колко бактерии са намерили ново място на пребиваване.

Време за посещение

Музеят на микробите в Амстердам чака посетителите си всеки ден. Билетите могат да бъдат поръчани на уебсайта на музея. Освен това всеки има възможност да закупи пакет "Micropia + Zoo Artis". Цената на билета ще бъде различна за деца и възрастни. Така че детският билет ще ви струва 12 евро, възрастен - на 14. Всички ученици могат да посетят музея за 7,5 евро. За деца до две години входът е абсолютно безплатен.