Попигай кратер в Сибир (снимка)

Метеористкият душ многократно е "разлял" на планетата Земя. След падането огромните фрагменти от метеорита оставиха на повърхността на Земята различни следи - астроблеми с колосални размери. Учените са изследвали около 150 огромни "звезда рани" с диаметър, който варира в диапазона от 25-500 километра.

По-скоро голям астероиден дент е краят на Попигай, който се намира на територията на Русия. От размера на диаметъра той заема четвъртото място. Popigay astroblem е паметник на природата на планетарен мащаб, който е под закрилата на ЮНЕСКО.

Местоположение Кратер на Попигай

Преди около 35.0 милиона години в Сибир, в северната част на Анабар щит, където Якутия граничи с района Иркутск, земя гравирани монолитна гигантско небесно тяло с формата на цилиндър. Разделя повърхността на земята в Popigaj басейн метеоритен оставяйки огромен кратер зейналата дълбочина от 150 метра.

Попигайският кратер, където се намира

Краят на астероид Попигажски, където има уникален депозит черни диаманти, заема част от североизточните райони на Краснодарската територия. Източната страна на вдлъбнатината се простираше над Якутия. Намерен загадъчен астроблем с диаметър 100 километра през 1949 г., Д. Кожевин.

Структурата на кратера Попигай

Астроблемът на Попигей е доста голяма пръстенова структура. Това е комбинация от пръстени и овали. Тази "звезда рана" изглежда като закръглена депресия на релефа. Дълбочината на фунията достига 200-400 метра. негов вътрешното пространство частично изпълнени с кватернерни пясъци и камъчета.

Пръстенът на външната фуния достига ширина 20-25 километра. Страните му са съставени от седиментни скали. Те са претърпели силна деформация, която се дължи на центробежни тласъци и радиални прекъсвания с огромни амплитудни измествания.

Диаметърът на вътрешната фуния е 45 километра. Тя се формира от издигане на пръстена със следи от удар. Той показва разрушаването и включването на стъклото. Той образува дебел дебел слой от пастообразно вещество.

Попигай кратер

Кратерът на Попигай в Якутия има централен слой, състоящ се от глутници. Дебелината му е около два и половина километра. Фризови материали с различен размер, бучки и остатъци формират алогенна брекция с дебелина 150 метра. Удактите се образуват от очила, снабдени с гнайси и минерали.

Метеоричната експлозия в епицентъра беше придружена от налягане от 105 паскала и температура от порядъка на 2000 г.0 В. Това доведе до факта, че гнайсите се разтопиха в течно състояние. Подвижните маси, разпространяващи се радиално с огромна скорост, образуват пръстеновидни структури. Изтичащи от центъра с потоци и потоци, те облицоват дъното на фунията.

Невероятно силното въздействие на астероида върху земята доведе до формирането на централен подем. После подуването нарастваше с инерция, докато кратерът се напълни, а еластичният възврат беше достатъчно силен.

Особености astrobleme

Районът около кратера Попигай е практически ненаселен. В северозападните астромобили има едно малко едноименско селище - Попигай. Досега дърветата не са се увеличили, независимо от факта, че хълмовете са затегнати от тях в рамките на двадесет години след прекратяването на добива на минерали.

Камъните се разпръскват тук под краката ви, като пясък. Меките скали са частично изкривени. Причината за това - движението на слоевете нагоре и надолу. Между варовитите отломки се образуваше дълбока пустота.

Попигай Кратер Снимка

Намерено е, че има достатъчно вода. Водолеите лежат на дълбочина от един метър. Водата, замразяваща в кухини, насърчава "преобръщането" на слоевете. Метеоритният кратер Попигай е място, където по време на звука на почвата е открита магнитна аномалия. Вероятно съдържа сплав от съдържащи желязо вещества.

Хипотези на "Голямата почивка"

През 1970 г. учените, основаващи се на изследването на голи скали, чиито находища са претърпели сътресение и трошене, изложиха хипотезата за астроблеми от метеоритен произход. Според изследователите космическото тяло се е разбило в сибирските земи в епохата на изчезването на еоцен и олигоцен. "Голямата пауза" настъпи едновременно с формирането на астроблеми.

Кратер е причината за ядрената зима

Учените свързват масата на животните с падането на метеорит. Те вярват, че падналото небесно тяло причинява смъртта на зъбни китове, мекотели и морски таралежи, а не климатични условия. Това е астероидът - основният катализатор на този негативен феномен в природата. Нейното падане предизвика ядрена зима, която убиваше животни.

Метеоритен кратер на Попигай

Сблъсквайки се с земята, огромните космически тела са принудени да се създаде частиците в атмосферата. Слънчевата светлина, отразена от частиците води до глобално охлаждане. Учените анализират изотопи на кислород, въглерод, и други елементи, съставляващи колеги-еоцен скала, и са установили, че когато произхожда Попигай в Сибир, има рязка промяна на климатичните условия. Климатът на мокро и топло беше сухо и студено.

Изследванията на учените потвърждават, че при космически сблъсък има мигновена мощна емисия на малки частици сяра. Те, като наводниха атмосферата, станаха отразяващи светлината и топлината. Промените в климата доведоха до фатални последици - изчезването на много видове животни и растения.

Геоложки проучвания на кратера

След откриването се превърна в кратера Попигай геоложки проучвания. Геолозите са открили там два най-големи диамантени находища. В депозита "Роки" се намира 140, а в "Impact" - 7 милиарда карата.

Диамантите тук се появяват в резултат на кратко излагане на изключително високи температури и натиск върху въглищата и графитните находища. Диамантите, открити в базалтовите скали, дават уникално име - якутит.

Попигай Кратер в Якутия

До 2012 г. информацията за черни диаманти не беше разкрита. Веднага след откриването на депозитите информацията за тях беше класифицирана и проучването на откритите диаманти се прекрати. Експертите са изчислили, че е по-изгодно да продължи производството на синтетични диаманти, отколкото да извлича и обработва естествени камъни. В допълнение, геолозите са говорили за черни диаманти, както следва: камъни със супер сила са неподходящи за обработка на бижута, те са идеални за работа по смилането.

Геолозите, които изследват кратера Попигай, са били ангажирани с пробиване на скали. Пробите се извличат от кладенци с дълбочина 1,7 километра. В момента около хиляда тона ядра са разпръснати на повърхността на земята в района на изоставеното селище Маяк.

Експедиция 2013

Интересът към диамантените пластификатори астробуми Попигай се възражда съвсем наскоро. През 2013 г. в кратера е изпратена експедиция. Резултатите от новите изследвания се превърнаха в сензация. Прогнозите на учени са подтикнали идеята, че Руската федерация е способна да разруши световния диамант пазар.

Перспективи за диамантени находища

Въпреки огромното диамантени грунт, минното дело остава един голям въпрос. Въпреки, богата на диаманти, разпръснати буквално в краката, Попигай снимки, които са направени от различни ъгли, да ги произвеждат, се оказва, че все още не е икономически изгодно.

От една страна, няма нужда да се полагат мини, плитки депозити лесно да се изкопчват багери. От друга страна, добивът им не само ще разруши световния пазар на технически диаманти, но и руската икономика. В края на краищата, Русия - най-силният играч на пазара на диаманти.

Кратер Попигай в Сибир

Те не бързат с извличането на черни диаманти, също защото те са твърде далеч от пътищата, не са снабдени с електричество, те ще трябва да се извършват при сурови климатични условия. Създаването на индустриална инфраструктура ще изисква огромни инвестиции.

Базалтова лава, наситена с диаманти, е толкова трудна, че срязващите инструменти не могат да се справят с нея. За извличане на камъни, иновативни технологии и оборудване, изследователска работа, лабораторни експерименти са необходими.

Тези аспекти водят до сериозни финансови и организационни проблеми и водят до заключение за непроизводимостта на добива на диаманти. Но дори и ако рентабилността от развитието на депозитите стане очевидна, фактът, че камъните ще започнат да се извличат, не е факт. Все пак универсалният паметник на Попигай е охраняван от ЮНЕСКО.