Биофизик Александър Леонидович Чижевски: биография, постижения, открития и награди

През 1930 г. в Ню Йорк бе открит Първият международен конгрес по биофизика и биокозмология. Неговият почетен президент беше Александър Леонидович Чижевски.
В приетия меморандум той е обявен за основател на нови клонове на знания за човека за обхвата на научните интереси, които се простират от дълбините на жива клетка до Слънцето. Той е наречен руски Леонардо да Винчи от века. И тогава той беше само на 42 години и той навлиза в период на творчески разцвет ...

Александър Леонидович Чишевски

детство

Бъдещата ученият е роден в началото на 1897 в малки жилищни сгради Ciechanowiec близко Гродно, където се е намирал военен блок, на който се приписва на баща си - артилерийски офицер Леонид Chizhevsky. Майка - Надежда Александровна Невианд - след раждането на сина си живее много скоро и една година по-късно почина от туберкулоза. Загрижеността за момчето е поета от собствената си леля - Олга Vasilyevna Лесли (Chizhevskaya).

Отец не се оженил отново и обръщал много внимание на възпитанието и възпитанието на сина си. Забелязвайки склонността му да учи науката, той оборудва домът с истинска лаборатория, която Александър Леонидович Чижевски винаги е смятал за източник на научната си дейност. От замени майка си, леля, той абсорбира интерес и към хуманитарните науки, както и часовете по поезия и живопис, която започна в ранните години, ще придружава Chizhevskogo живот.

Като следствие от главата на семейството, който се е превърнал в края на живота на генерал от артилерията е назначен различни военни единици, те са на няколко месеца, живеещи в различни градове на Русия и в чужбина, включително в Париж.

Калуга

През 1913 г. Чижевски получиха възможност да се заселят в Калуга дълго време. Този град играе решаваща роля в съдбата на бъдещия учен - започва истинската му научна биография. Александър Чижевски по-късно пише, че фаталното значение за формирането на неговите научни интереси е познатостта и близкото приятелство с Константин Едуардович Циолковски.

Изгледът на този уникален мислител е насочен към дълбините на космоса и може би под негово влияние през 1914 г. Чижевски започва да изследва влиянието активност на Слънцето върху биологичната и социалната сфера на нашата планета. Друга тема на изследването му е влиянието на изкуствено йонизирания въздух върху живите организми.

След като завършва гимназия в Калуга, средно общообразователно училище, през 1915 г., Александър Леонидович Chizhevsky идва веднъж на две по-високи образователни институции - това е официално записан в Москва Търговския институт, и има право да посещава курсове в Москва археологически институт. Така че, въплътени интереса си към различни аспекти на човешкия живот: през същата година той е изучаване на точните науки - физика и математика, а от друга - хуманитарното.

chizhevsky алеандър leonidovich книги

"Периодичност на световно-историческия процес"

През 1917 г. в Москва са издадени две произведения за първоначалното научно заглавие: "Руски текстове на XVII век" и "Еволюция на физическите и математическите науки в древния свят". Кандидат конкурент - Chizhevsky Александър Леонидович. Неговата биография като млад учен е била прекъсната от участие в Първата световна война. През 1916 г. той доброволно се отправя към Галисийския фронт, служи като разузнавателен хоросан, получава награда "Св. Георги" и е ранен.

В началото на войната Александър Леонидович Чижевски установи връзката между промените слънчева активност и събития на Земята. Тежестта на военния конфликт в Европа, установи той, се е увеличила през периодите на преминаване през централния меридиан на главната звезда на нашата система от максимални слънчеви петна. След това внимателно изучава древните хроники на различни народи, търсейки потвърждение на този модел в историята. Резултатът е успешната защита през 1918 г. на докторска дисертация по този въпрос.

Основният извод на младия учен беше почти шокиращо: цикличния слънчевата активност отговаря точно на периода на глобалните промени в биосферата на Земята и в хода на живота и социално-политическите процеси. пространство са били изложени на влиянието на многобройните аспекти на съществуването на човешката цивилизация: честотата на психичните болести и епидемии, производителност и икономически кризи, появата на нови научни теории и появата на войни и революции.

chizhevsky александър leonidovich философия

Наука и поезия

През следващите години изследователят продължава образованието си, като същевременно изучава два факултета на Московския държавен университет: медицина и физика и математика. Той развива теорията на обмена на енергия в живите организми, провеждане на експерименти в дома лабораторията в Калуга, което прави откриването на ефекта на светлината отрицателно заредени йони върху човешкото тяло и животните, работи по инсталацията за производство на тези частици, която в последствие е наречен "полилей Chizhevskogo".

Той обаче не оставя активни изследвания в поезията. Председателят на клона на Всеруския съюз на поезията също е Чижевски Александър Леонидович. Неговите книги, публикувани през тези години, са едновременно "Физическите фактори на историческия процес" (1924) и "Бележникът на стихотворенията" (1919). Неговите литературни експерименти са положително отговорили Максимилиан Волошин и Павел Флоренски, Маяковски и Валери Брюсов, Алексей Толстой и Вячеслав Иванов. Професионалните художници отбелязаха изключителния характер на акварелните му пейзажи, написани в моменти на рядко почивка.Чиевски александър леонидович биография

Единство на научните възгледи и творческо разбиране на общността на човека и космоса - това беше различно за учения и поет Чижевски Александър Леонидович. Философията на отношението му към живота е ясно изразена в такива редове:

Ние сме децата на Космоса. И нашата любима Къща

Така споени от Причастието и неразделно издръжливи,

Че смятаме, че сме обединени в едно,

Че във всеки един момент светът - целият свят е концентриран ...

Няма пророк в отечеството му,

Широчината на научни интереси на Александър Chizhevskogo може да се изрази само в трансфера на научни и практически области, където работата му е високо оценени от колегите: zoopsychology, heliobiology, aeoroionizatsiya, ionifikatsii, биофизика, космическа биология, хематология, структурен анализ на кръвта, електро-оцветяващи технологии и много други. Но повечето от тях бяха чуждестранни учени. Достойна оценка на неговата научна работа в родината си Чишевски е само посмъртно. При пътуванията по покана на многобройни чуждестранни научни организации той бил отказан.биография александър chizhevskiy

И много научни изследвания са направени от учени, които вече са в лагери и "sharashka". Острата несъответствие между неговите идеи и официалните научни възгледи хвърли окото дори на най-невежите бойци за триумфа на комунистическата идеология. Не е изненадващо, сред онези, които бяха потискани във времето на Сталин, беше Александър Чизевски. Кратка биография на него като осъден по прословутата 58-та член на Наказателния кодекс започва през 1942 г. След това, той прекарва 8 години се премества в различни точки на по-голямата ГУЛАГ - Ivdellag в Северна Урал на, Kutchino в предградията, Karlag в Казахстан.

Това бе предшествано от много години на тормоз, назоваване мракобеснически и любителите на слънчевите дни, когато печатате разбитите идеи Chizhevskogo за космическа енергия въздействие върху биосферата на Земята, ние преследва привържениците на тази теория и се оттегли от автора на печатната книга. Чижевски Александър Леонидович е освободен през 1950 г. Той доброволно остана в лагера, за да завърши необходимите експерименти за изследване на кръвните клетки. По-късно той бил рехабилитиран, но напълно - само посмъртно.

Чиевски александър леонидович биография

Наследството

Кой е той - Чижевски Александър Леонидович? Биофизик, който доказа очевидната връзка между енергията на космоса и човешкия живот? Философ, който провъзгласи хармонията и неизбежността на такава връзка? Тънък и необичаен поет и художник, чиито творби са пълни с тази универсална енергия?

Положителният отговор на всеки от тези въпроси прави живота му наистина изключителен.