Държавен музей по история на астронавтиката (Калуга): описание, начин на действие, разходи за посещение. Музей на астронавтиката (Kaluga): отзиви

Жителите на Калуга смятат, че земята им дава тласък на развитието на ядрената енергетика и космонавтиката. Музеят, на който Калуга може да се гордее, се намира в този град. Сградата, под купола на която са събрани уникални артефакти за историята на космонавтиката, е построена през 1936 година. Първата завършена част от бъдещия комплекс е къщата-музей на КЕ. Циолковски.

Тогава започна войната. За известно време комплексът беше забравен от Калуга. Изграждането на космонавтичния музей продължава след 1945 г. Много скоро, на стръмния бряг на река Яхенка в парка, модерната сграда, в която са били внимателно събрани експонатите от различни времена, ефективно нараства.

Изграждане на музея

През 1957 г. орбитата е била изкуствен спътник на Земята. Той отвори нова страница в историята на човечеството. След две години най-големите съветски учени публикуваха писмо. Той каза, че е необходимо да се изгради комплекс, в който да се съберат реактивната технология. През 1960 г. бе решено да се създаде такъв астронавтически център. Музеят, който Калуга започнал да издига веднага, бил създаден след преглед на над 230 произведения на архитектите. Авторите на приетия проект получават държавната награда на RSFSR. През 1961 г. Юри Алексеевич Гагарин бе поканен да постави основния камък. Той взе мистрия, взе една монета от джоба си и я показа на хората около себе си плътно. С усмивка на лицето си, той постави една стотинка под древната традиция под първата тухла.астронавтика музей на калуга И после бързо тури една тухла след друга. Оказа се, че той майсторски притежава мистрия. Най-сетне астронавтът се изправи, подаде инструмента на строителите и вдигна ръце, поздравявайки публиката. Жителите на Калуга с ентусиазъм му отговориха с буря от аплодисменти. Така че първият космонавт в света постави основата, върху която по-късно е построен музеят на историята на космонавтиката. Калуга през 1967 г. в тържествена атмосфера отвори вратите си за първите посетители. Cosmonaut A.G. Николаев, който говори на митинг.

В момента втората сграда на музея е в процес на изграждане. Площта му ще бъде 4 пъти по-голяма от тази на оригиналната сграда. Новата сграда, състояща се от три етажа, ще се превърне в светла, тъй като е построена от стъкло и бетон. Асансьори и ескалатори ще работят в него.Музей на историята на астронавтиката в Калуга От своя покрив и рампата ще откриете невероятен изглед към резервоара Яхен. Предвижда се хората с увреждания да могат да се катерят на покрива и на палубата за наблюдение. Всеки ще има възможност да посети модерно кино, да участва в "Космическото пътешествие", в което ще усети усещането за орбитален полет. Cosmic Cafe също ще работи. В допълнение, много други изненади и специални ефекти се подготвят от музейни работници за посетители.

На стръмния склон на Жакенка

В парка, където е погребан великият учен Циолковски, има обелиск. След това на мястото е първата историческа точка на астронавтиката - музеят (Kaluga). Той има прости и сбити форми. Обвивката на сградата е удължен правоъгълник. Дълги надлъжни стени - глухи, краища - прозрачни, остъклени. В него от южната страна е вграден планетариум, изработен от алуминий.

Калуга музей на работната програма на космонавтиката

Тя има формата на вертикално разположен елипсоид и се издига над покрива на музея. Този компонент дава на сградата определена аура на енергия и символизира пробива на човека в космоса. В непосредствена близост има уникална експозиция на музея, високо стремеж в небето - носещата ракета "Восток", която стои на специален пиедестал. Това не е копие, а резервна ракета.

Как се организират залите на музея?

Комплексът се състои от няколко части. В него има зала за откриване, биографични стаи (научни) КЕ. Циолковски и прилагането на неговите идеи. Има и планетариум. Очевидно разделящи по тема, залите формират едно пространство. Съставът на експонатите е внимателно обмислен. Цветовото решение допринася за създаването на добър фон за тях и пълното разкриване на основната идея на експозицията. В дизайна са използвани: монументална живопис, мозайка, графика, скулптура, фотография. Всичко е насочено към показване развитие на космонавтиката. Музеят, който Калуга неуморно се грижи, непрекъснато се попълва с нови експонати.

В първата зала

Посетителят започва инспекцията на комплекса от началната зала. Има резервно копие първият изкуствен спътник. Самият обект беше в орбита за двадесет и шест дни. А архивите му бяха прехвърлени в музея. Той е окачен високо под ковчега на залата и плава в космоса.музей на космонавтиката в Калуга Теглото на този сателит е 83.6 кг, диаметърът е 80 см, времето на въртене около земята е 96.17 минути. Има и един вид "епиграф" на цялата изложба - уникален експонат. Този мозаечен панел "съветски народ - завоеватели на космоса". Създаването е монументално. Заема площ от 180 квадратни метра. м. и разказва за хората на труда, откриващите космоса. Той е придружен от думите на К. Е. Циолковски.

Следващата стая е биография на K.E. Циолковски в творбите си

В голямата витрина на стената се вижда развитието на ракетна технология. Той изобразява мечтата на човек да лети от древни времена, от Възраждането и от по-късни векове. Не забравяйте имената на Леонардо да Винчи, Коперник, Нютон, Ломоносов. В някои случаи произведенията на K.E. Циолковски за аеронавтика. Освен това е показан моделът на дирижабъла, който учените създават. Все още има негови творби по аеродинамика, авиация.

Ето модела на AF самолета. Mozhaisky, позовавайки се на годината 1881. Още през 1878 г. К. Циолковски изрази идеята за възможни полети в космоса, по-точно за междупланетни послания. Тогава беше пълна с фантазия. След това стига до заключението, че единственото средство за транспортиране е ракета. описващ изхода на човека в космоса, Константин Едуардович дава описание пространство костюм. Той съпътства работата си не само с изчисления, но и с рисунки. Изложени са и книги, публикувани за него в чужбина.

Най-интересната зала е човек и пространство

Той разполага с реактивни двигатели. В самия център на залата се намира моделът на кораба "Восток" и фотоапарат "Космонавт А. Леонов" за бягство в космоса ". музей на космонавтиката калуга планетариумВеднага - орбиталната станция "Мир". Той е отворен за посетители. Освен това има копия на изкуствени земни спътници в пълен размер:

• "Космос-166" за изучаване на Слънцето.
  • "Космос-108" за анализ на атмосферата.
  • "Протон", който изследва частици от ултра високи енергии.
  • "Lightning-1", излъчващи телевизионни програми.

Копия на лунните чанти в пълен размер:

• AMC "Луна-9", "Луна-16", която дистанционно проучи Селена.
  • Събиране на лунната почва.

За изследванията на Марс и Венера са използвани станциите Марс-3 и Венера-9. Те се намират в музея на историята на астронавтиката. Калуга все още не разполага с достатъчно място, за да побере всички големи обекти.

Централно място

Най-вече посетителите са привлечени от оригинала на превозното средство за слизане на космическия кораб "Союз-34", катапултираният стол на Изтока с космическия манекен. И космически костюми - спасителни и екстравагантни. И също пространствена мощност, самоходно превозно средство "Lunokhod-2", контролирано от земята. Сегашният модел на космодрум "Байконур" дава представа за подготовката за стартиране на ракета с космически кораб.калуга на музея на астронавтиката

Като най-голямата реликва, астронавтическият музей (Kaluga) съхранява бордовото списание на първия космонавт. Той е малък. Беше предназначен за запис на човек в орбита за това дали Земята е добре видима от космоса, как се вижда небето, дали е видим достатъчно хоризонт и някои други въпроси.

Звездно небе

Двойните врати на планетариума са близо до посетителите. Сега ще има магия. Светлината изгасва бавно. В тъмнината контурите на залата изчезват. Невидимият става апаратът, който се издига в самия център на кръглата зала. Той беше малко като скакалец, само огромен, с ъглови колене. Освен това лекторът казва, че всички посетители мълчат. Той води история за известен астроном, който е живял в древни времена в Италия. Неговото име е Джовани Шиапарели. Той открил каналите на Марс. За часове Шиапарели седеше в пълна тъмнина, така че очите му да чувстват най-незначителната светлина. Само след такава хитрост можете да погледнете в окуляра на телескопа.

Така че пред публиката има една кадифена дълбочина на нощното небе. Той очарова и примамва. Изчертаване на съзвездия от мъниста. Няма нито един облак. Дълбочината на небесната сфера удря с чистота и безкрайност. Звучи тържествена музика и разпиляването на безброй звезди покрива огромен купол над главите им. Залата, сякаш се увеличава по размер и изпълва прохладата на нощта. музей на космонавтиката kaluga отзивиВсъщност площадът на планетариума не е толкова голям, но как изглежда реалността и колко впечатляващо изглежда. Аудиторията не може да съдържа ентусиазма. С творчески подход към посетителите, музеят "Космонавтика" (Калуга). планетарий почти всеки, който посещава този комплекс посещава. Когато сесията завърши, това означава, че нощта се заменя от зората. Звездите се разтопяват и бледо. Зората се издига, с всяка секунда започва да става по-ярка. Огненият диск на осветителното тяло се появява на изток. Той осветява модерния град Калуга.

След това опитни преподаватели на планетариуми запознават посетителите с историята на представянето на космическото пространство, хората от древността, структурата на нашата слънчева система, климата на други планети. Те говорят за процесите, протичащи на Слънцето и в дълбините на други далечни звезди. Само тук можете да бъдете засегнати от силата и величието на Вселената. Планетариума със съвременна технология създава страхотно естетическо и когнитивно впечатление. За особеното усещане за усещане за пространство, музейните работници влагат парче метеорит, който може да бъде докоснат.космонавтика музей kaluga цена

Какво друго има в музея?

Комплексът включва къщата-музей на Лос Анджелис. Чишевски и две къщи КЕ. Циолковски. Единият е в Боровск, другият е в Калуга. Едната в Калуга се намира в непосредствена близост до музея. И можете да видите интериора, в който Константин Едуардович живее повече от сто години. Той остава в Калуга в продължение на двадесет и девет години, купувайки тази къща през 1904 г. край реката. Сградата е едноетажна. Но четири години по-късно през пролетта имаше голямо наводнение - водата наводни къщата. Семейството се преместило в съседите си, а Константин Едуардович остава на тавана с книги, ръкописи и инструменти. Всичко, от което се нуждаеше, беше докаран в лодка. След като водата слезе, мецанинът и верандата бяха препълнени през лятото и в допълнение към навеса. Мецанинът стана офис. В него са съхранени оригиналните неща на учения.калуга музей космонавтика планетариум режим на работа А верандата се превърна в работилница. Чрез него Циолковски отиде на покрива, където те правят експерименти и гледах птиците летят, гледайки към звездното небе през нощта.

Калуга, Музеят на астронавтиката: режим на работа

Музеят работи ежедневно, с изключение на понеделник, от десет часа сутринта до шест вечерта. В събота - до седем. В сряда отварянето се забавя с един час. Но начинът на работа вечер беше удължен до 21 часа. Предоставя се санитарен ден. Той се провежда в последния петък на месеца. с радост приема туристите гостоприемни Kaluga. Музеят на космонавтиката, планетариумът, работният график се координира с графика на целия комплекс. За удобство на посетителите, всички части на комплекса са отворени едновременно.

Цените на билетите

Държавният музей на астронавтиката (Калуга) предлага демократична служба. Всички, които са на възраст под 16 години, посещават комплекса безплатно. За студенти и пенсионери цената на билета е сто рубли. За тези, които работят - сто и петдесет. Снимките могат да бъдат направени, като се платят още двеста рубли.

Тези, които са посетили музея на астронавтиката (Калуга), оставят най-ентусиазираните отзиви, изброяват всичко, което виждат, и го показват във фотографии. Препоръчвайте да посетите всички приятели и непознати. Също така се възхищаваме на работата на планетариума, защото всички дисплеи се провеждат на високо техническо ниво. Марк и много информативни теми, които са обиколки с екскурзовод в планетариума. От наша страна препоръчваме да посетите Музея на астронавтиката при първа възможност. Поне поне защото в страната ни има такива.