Най-голямата планета във Вселената

Нашата вселена е просто огромна и ни се струва, че повече земното кълбо нищо не може да бъде, но не е така. Има планети много по-големи и по-масивни. За цялата вселена, нашата Земя е просто пясък, изгубен в нея. Слънчевата система е само един от елементите на Галактиката. Слънцето е основният компонент на Галактиката. Осем планети се въртят около Слънцето. И само деветият - Плутон - заради него гравитационни сили и масите бяха премахнати от списъка на въртящите се планети. Всяка планета има свои собствени параметри, плътност, температура. Има някои, които се състоят от газ, има гигантски, малки, студени, горещи, джуджета.

най-голямата планетаТака че коя е най-голямата планета известна в момента? През пролетта на 2006 г. се случи събитие, което разтърси теорията за небесните тела. В обсерваторията "Ловел" (САЩ, Аризона) в съзвездието "Херкулес" е открита огромна планета, която надхвърля разстоянията на нашата Земя двадесет пъти. От съществуващите отворени за днес - това е най-голямата планета във Вселената. То е горещо и подобно на Слънцето, но все още е планета. Нарича се Терс-4. Размерите му надвишават размерите на най-големия в Слънчевата система на планетата - Юпитер - 1,7 пъти. Това е гигантска газообразна топка. TrES-4 се състои основно от водород. Най-голямата планета прави революции около звездата, която се намира на разстояние от 1400 светлинни години. Температурният режим на повърхността му е над 1260 градуса.

най-голямата планета във ВселенатаИма достатъчно голям брой гигантски планети, но до този момент не са по-отворени от TrES-4b. Най-голямата планета в размер надвишава Юпитер с повече от 70%. Огромен газов гигант може да се нарече звезда, но нейното въртене около звездата му GSC02620-00648 го приписва определено на планетарния небесни тела. Както съобщи отговорният служител на обсерваторията Г.Мандушев, планетата е по-газообразна, отколкото твърда, и е възможно да се потопят само в нея. Плътността му варира от 0,2 грама на кубичен сантиметър, което е сравнимо само с балса (корк) дърво. Учените-астрономи се губят в предположения: как тази най-голяма планета с толкова ниска плътност има способността да съществува. Планетата TrES-4 се нарича още Терс-4б. Неговото откритие се дължи на аматьорски астрономи, които откриха TrES-4 чрез мрежа от малки автоматизирани телескопи, разположени на Канарските острови и Аризона.

която е най-голямата планетаАко гледате тази планета от земята, можете ясно да видите, че тя се движи по диска на своята звезда. Екзолантът се върти около звездата само за 3,55 дни. Планетата TrES-4 е по-тежка в сравнение със Слънцето и има по-висока температура.

Откривателите са служители на Lowell, а по-късно астрономи Харвардския университет и Хавайската обсерватория W.M. Кек потвърди това откритие. Учените в Обсерваторията на Ловел предполагат, че най-голямата планета, TrES-4, не е единствената в това съзвездие и че е възможно в съзвездието Херкулес да има друга планета. Служителите на Лоуъл през 1930 г. отвориха света най-малката планета в слънчевата система - Плутон. Въпреки това, през 2006 г. Плутон, в сравнение с гигантския ТЕРС-4, започна да се нарича планета джудже.