Какво е планета? Споровете продължават

Ако знаете каква е планетата, тогава знаете повече от астрономите. Защото не са сигурни в дефиницията на този термин. Например някои смятат Плутон е планета, други не.какво е планета

Първоначално наречен Марс, Венера, Юпитер, Сатурн, Меркурий. Между другото, имената на планетите дойдоха при нас от гръцката и римската митология. Земята беше за древните специални, различни от други небесни обекти. Луната и слънцето също бяха класифицирани като "скитащи тела" с малко по-различна природа. Чудили ли сте се защо имаме един ден за седем дни? Това не е отразено в руския език. Но в френски, италиански, например, ясно връзката между настоящата "Великолепната седморка" и дните на седмицата: понеделник - Луна вторник - Марс сряда - Меркурий, четвъртък - Юпитер, петък - Венера събота - Сатурн, неделя - Слънцето ,

Уранът е открит през 18 век. Тогава, благодарение на проучванията на Леверрие и Адамс, Нептун (през 19 век). През 1930 г. светът научава за съществуването на Плутон. Това откритие бе направено от Клайд Томбу. Плутон все още се нарича девета планета. Това ли е така? За да се отговори на този въпрос, е необходимо да се разбере какво представлява планетата?всички планети

Тази концепция се формира исторически от нас. На небето виждаме пет планети с просто око. И всичко би било много по-сложно, ако астероидите са по-ярки. Астрономите са се съгласили да нарекат планета обект, който е в орбитата на звезда, освен това тя трябва да е достатъчно голяма, за да се превърне в сфера поради гравитацията. Много комети и астероиди имат много странни форми.

Точното определение за "какво е планетата" не беше. Но все пак това име е фиксирано за Плутон. Всъщност това е много странен обект и е много различен от другите големи планети. Орбитата му е донякъде удължена. Както се оказа, Плутон е много малък. Много по-малко, отколкото преди това смятаха астрономите. Всички планети на Слънчевата система са разположени "по растеж": 4 земни групи в началото, а след това гигантски планети. Плутон тук очевидно не се вписва.

После откриха луната на Плутон - Харон, която е почти със същия размер. Това също е малко атипично: всичко планети сателит много по-малки по размер.

имената на планетитеКуипер (американски астроном) предположи, че зад Нептун е астероидният пояс. Това беше още един удар върху "статута" на Плутон. Такъв колан наистина е! Понастоящем се нарича Куипер колан. Телата в него са малко по-различни от астероидите. Но съвсем като Плутон, само по-малък размер. Сега стана ясно на всички, че Плутон е един от най-големите обекти на пояса на Куипер. Но докато първото име все още е запазено. Учените, в мнозинството, хората са консервативни, следователно са решили да оставят всичко такава, каквато е.

И все пак, какво е планета? Скоро този въпрос ще стане много подходящ. Тъй като е известно, че планетите на други звезди вече са открити.

Основният параметър е масата. По-малки обекти - астероиди, по-масивни - звезди. С звездите всичко е ясно. Те трябва да имат висока температура, за да се появят термоядрени процеси. Планетата в орбитата си трябва да бъде една, ако има много обекти ("колан"), тогава те са астероиди.