Чехъркулски метеорит - разрушаването на митовете

В Руската федерация има голям град - Челябинск. 15 февруари 2013 г. в района падна Чебъркулски метеорит. Това е

Събитието привлече вниманието на целия научен свят и масите на любопитни хора.

Метеоритът падна в Челябинск

Чеберулски метеорит

Челябинск, както и жители на близки райони на 9-30, видяха високоскоростен полет на НЛО в небето. Обектът блестеше ярко, оставяйки зад себе си джет. Няколко секунди след като феноменът на града беше пометен ударна вълна, Дърветата паднаха, прозорците излетяха от прозорците, някои сгради бяха унищожени. От парчета и камъни са засегнати повече от 1500 жители.

Какво беше това? На мястото, където мистериозният обект падаше според изчисленията, отидоха представители на властите, учени и тълпи от любопитни любопитни. Падането бе определено от НАСА, астрономи на много страни по света се заинтересуваха от нея.

Небесното тяло е метеоритът на Чебаркул. Този "гост от космоса" е вторият по големина след известния Метеорит на Тунгуска, който лети на Земята през 1908 г.

Описание на "космическия гост"

Метеоритът на Чекаррул вдигна

Метеоритът "Чебаркул" навлезе в нашата атмосфера под ъгъл от 20 градуса и се размърда със скорост, близка до 20 км / сек. Каменни блокове с тегло 10 тона и широчина около 17 м, разделени на надморска височина от 20 километра. Не метеоритът на Чебрарку лети на земята, но само фрагментите й.

Експлозията беше 30 пъти по-мощна от бомбата на Хирошима, а парчетата на "космическия гост" донесоха много вреди. Челябинск и населените места в Коркино, Копешки, Йеманшелинск и Юзнуралск, и село Еткул. Учените твърдят, че ако "гостът" избухна само на няколко километра по-долу, последствията биха били много по-ужасяващи.

Метеоритът "Чебаркул", чиято снимка сега може да се намери в много научни публикации, е обикновен хондрит. Съдържа желязо и магнитни пирити, оливин и сулфити, някои други сложни съединения. Необичайни за метеоритите са намерени следи от желязна руда от титанова и мека мед. Тялото има пукнатини, пълни със стъкловидно вещество.

Този метеорит се откъсна от тялото на майката на около 4 милиарда години и преди да влезе в атмосферата на Земята, се скиташе в откритото пространство.

Място за падение

Чеберулски метеорит

Учените и търсещите съкровища отиват да намерят метеорита. Два основни фрагмента бяха бързо открити в района на Чебкаркул. Третото парче е намерено в квартал Златоуст. Четвъртата част - най-голямата - пада в езерото Чебаркул. Тези, които наблюдават този феномен, твърдят, че огромен камък повдига вълни с височина от 3 до 4 метра.

Беше много трудно да се издигне от калното дъно на езерото. Чипът претегляше, както се очакваше, не по-малко от 300 кг или дори всичките 400. Под тежестта му тя беше дълбоко запленена в долната кал. Метеоритът на Чебаркул е бил отгледан само в края на лятото на 2013 г. Местното правителство е издало 3 милиона рубли за тази операция.

Когато парчето метеорит е взето от дъното на езерото, теглото му е повече от изчислено. Камъкът тежи до 600 килограма. Учените са изследвали внимателно метеорита на Чебаркул и са обявили, че не представляват химически или радиоактивен риск.

Сега метеоритът на Челябинск (официалното име) е местен забележител, в който се съхранява Музей на местната история в Челябинск.

В допълнение към тези четири основни части са открити много малки метеоритни камъни.

Интересни факти

Чехъркул Метеорит Снимка

Падането на метеорита в Челябинск предизвика много шум. Заслужава да се отбележи интересни факти, свързани с това събитие:

• Днес туристическите пътувания се организират до мястото, където пада метеорита,
  • медал с вмъкнато от метеорит за спортисти, които в олимпийските игри ще спечелят на 15 февруари,
  • много парчета от "извънземния космос" се разминаха в частни колекции,
  • имаше много тематични марки алкохол и сладкиши - "Чебаркул Метеор", "Метеорит в Челябинск", "Урал гост" и други творчески имена,
  • предприемчиви бизнесмени започнаха да произвеждат дрехи, ястия, други дреболии с отпечатъци от метеорита на Чебаркул,
  • Компанията за парфюмерия "Челябинск" създаде необикновени спиртни напитки "Метеорит Чебаркул" с компоненти от метал и камък,
  • много изобретателни обитатели пускат на интернет елементите на търг, които са били засегнати от метеорит експлозия, всички обороти бързо разпръснати в ръцете на странни колектори,
  • Имаше измамници, които разпространяваха информация за терапевтичните и магически свойства на метеорита,
  • държавата компенсира жителите с прозорци, разбити от взривната вълна, много от които искат да получат компенсация, самите са съборили прозорците в апартаментите.

Учените казват, че метеорит от тази величина пада на Земята не повече от веднъж на 100 години.