Сигнал от потенциално обитаваната планета Gliese 581d

Учените са записали сигнал от планетата Gliese 581d и вече са заявили, че условията върху него са подходящи за раждането и поддържането на живота. В момента е известно, че небесното тяло е 2 пъти по-голямо от Земята. Сигналите са фиксирани за дълго време, но едва през 2014 г. е възможно да се забележи, че те се повтарят, те са циклични. Никакъв феномен във Вселената не е способен на това, освен ако, разбира се, не е създаден изкуствено.

Сигналите показват наличието на извънземна цивилизация на планетата, опитвайки се да предаде съобщение до съседни системи и галактики. Но "писмото" все още не е разкрито.

За планетата

Gliese 581d е екзопланета в едноименната система (Gliese 581). В момента съществуването му не е точно определено, но всичко показва, че наистина съществува. Планетата се намира в съзвездието на Везни и доста близо до нашата слънчева система. Преди това - само 20 светлинни години.

gliese 581dАко вярвате, че информацията, получена през септември 2010 г., разглежданата планета в нейната система е на пето място от звездата (Земята - на третата, след Венера и Меркурий). Много учени го наричат ​​"Супер Земя", защото има размери, надвишаващи глобус в 2 пъти. Масата му е 6-8 пъти по-голяма.

За първи път посланието, че потенциално обитаван екзопланет е открит, е получено от Швейцария на 24 април 2007 г. Заедно с Gliese 581d Gliese 581c също беше фиксиран. Откритието принадлежи на няколко астролози, чиито действия са наблюдавани от Стефан Удри.

Учените продължават да се застъпват за реалността на планетата, но скептиците винаги са се срещали в изследването на космоса.

Процес на откриване

Ако вярвате в данните на британските експерти, техният екип от астрономи заловил посланието от планетата Gliese 581d. Когато информацията бъде потвърдена, споровете и дискусиите за съществуването на небесното тяло ще бъдат окончателно преустановени. Сега има много мнения по този въпрос, започвайки от реалността на планетата и завършвайки с физически аномалии, които обхващат наземна технология.

планетата gliese 581dОтначало имаше само един начин да се открият небесни тела. Те се гледат в мощни телескопи, когато минават пред звездата си. Тази технология беше използвана от американски учени през 2014 г.

Но техните британски колеги изразиха съмнения относно приложимостта на метода. С негова помощ можете да намерите само газови гиганти, като нашия Юпитер. Самите те използват по-модерни технологии, които потвърждават местоположението и реалността на планетата.

Сега е известно, че Gliese 581d се предполага, че е потенциално обитавана планета в системата на същото червено джудже. Разстоянието до него е 20 светлинни години.

Характеристичен сигнал

Когато учените за първи път записаха сигнал от планетата Gliese 581d, те не придадоха голямо значение на това. Тогава съществуването на себе си беше под голям въпрос, по този повод имаше многобройни дискусии. Някои астрономи все още смятат, че сигналите са просто проявление на звездна активност, но високо, в противен случай няма да могат да достигнат до слънчевата система.

планетата gliese 581d сигналПрез 2014 г. американските учени многократно проверяват характеристиките на получения сигнал. Те не откриха никакви доказателства, че му се дава изкуствено. Астрономите предполагат, че това е последствие от светлинни и магнитни лъчения, разпространявани от червено джудже. На кръстовището те се срещат, създавайки специален космически шум, който не могат да хванат по-рано.

7 март тази година стана известно, че сигналът от потенциално обитаваната планета Gliese 581d не е следствие от космическия шум. Той се повтаря на всеки няколко месеца, има подобен цикъл.

Скептичен дебат

След като бе получен докладът за откриването на планетата, данните бяха прегледани повторно, като се използва HARPS. Но откриването на швейцарски учени не беше потвърдено. Руските астрономи също са направили опити да открият небесното тяло чрез своите технологии до 2012 г. Тогава ученът Роман Балуев изрази съмнения относно неговата реалност.

записа сигнал от планетата gliese 581dПрез 2014 г. опитите за потвърждаване на съществуването на Gliese 581d бяха извършени от астрономи от университета в Пенсилвания. Имаше изчисления, които опровергаха информацията на Стефан Удри. Според тях записаните явления са само последица от звездната активност.

В началото на пролетта на 2015 г. се оспорва опровержението на данните за Gliese 581d. Британски учени са изследвали методи за откриване на планети на американски астрономи. Те говореха за факта, че тези методи далеч не са съвършени и не отговарят на съвременните изисквания.

По този начин, ако планетата Gliese 581d е директно разпитана, сигналът от нея също не съществува. Най-малкото днес няма ясни доказателства за неговата действителност.

Що се отнася до сигнала, скептиците посочват светлината и магнитната радиация. Когато те са преплетени, те могат да произведат характерни звуци, които човек поглъща за извънземно послание. Неговата цикличност всъщност липсва. Сигналът се променя, но много бавно, като всичко, което се случва във Вселената (в сравнение с живота на хората).

Хипотези и симулации

Въпреки несъгласията с астрономи от много страни, британски учени вярват в съществуването на планетата Gliese 581d. Освен това те настояват, че предоставените сигнали са сигурен алгоритъм за криптирани символи. Тези съвкупности са послание за съседни системи и галактики.

учените записват сигнал от планетата gliese 581dАстрономи от Великобритания са сигурни, че ако използват не само високотехнологично оборудване, но и съвременни методи на изследване, ще бъде възможно да се отдели самият сигнал от смущения. След това можете да опитате да го разчетете. Може би цивилизацията от системата на Глийс също се опитва да намери братята си в ума.

Благодарение на множество компютърни симулации, беше възможно да се установи, че на разглежданата планета има водни океани. Съществува атмосфера и облаци с валежи в съответната зона. И както вече беше съобщено по-рано, за да се създаде живот, е необходима вода. Следователно, Gliese е подходящ за всички параметри за обитаване. Разположена е в благоприятна зона спрямо светилника си, има вода, а облаците с утаяване показват циркулацията му.

Сигнални данни

Никой не може да разбере точно кога първият сигнал е бил изпратен от планетата Gliese 581d. Първоначално това не е било взето на сериозно, защото тогава не е открито небесното тяло. По-късно, след първите разговори за него, повече внимание беше обърнато на реалността на планетата, а не на посланието.

сигнал от планетата gliese 581dДо пролетта на 2015 г. се смяташе, че сигналът е обикновен космически шум. Такива звукови вълни вече са били повдигнати от земното оборудване и повече от веднъж.

Сега астрономите твърдят, че сигналът се повтаря с малък интервал. Той е пълен с шум, но се правят опити за изчистване на съобщението. В крайна сметка учените планират да дешифрират сигнали от потенциално обитавана планета.

Комуникация с извънземни цивилизации

Ако се случи така, че Gliese 581d наистина се окаже истинска планета с нейното население, тогава човечеството трябва да бъде по-внимателно, когато се опитва да започне диалог с него. учен Стивън Хокинг вече многократно призова хората да се пазят от комуникацията с извънземните цивилизации.

сигнал от потенциално обитавана планета gliese 581dТой изтъква твърдението си, че ресурсите на всяко небесно тяло, което има нещо подобно на земното кълбо, са ограничени. Те могат да спрат. И тогава жителите няма да имат нищо друго, освен да търсят подобна планета, за да я използват като източник на ресурси.

заключение

Въпреки изобилието от дебати и скептични дискусии около планетата Gliese 581d, много учени, както и всички хора на Земята, биха искали да бъдат населени. Тогава човечеството ще има възможността да обменя опит и знания, пробиви в технологиите, медицината, програмирането.

В крайна сметка всички хора биха искали да пътуват извън слънчевата система. И планетата Gliese 581d е чудесна за крайната дестинация. Остава само да се споразумеят за посещение с населението. Може би ще бъде възможно да се направи това, ако учените все още разчитат получения сигнал.