Най-малката планета в Слънчевата система. Това е студено, не горещо ...

Популярно погрешно схващане е да се смята за най-малката планета горещият Меркурий, планета близо до Слънцето. Всъщност най-малката планета е студеният и отдалечен Плутон. Някои го отричат ​​статута на планетата като цяло, но този въпрос е спорен, статутът на Плутон не е доказан, а непартемният статус е само "журналистически факт". Втори възходящ размера на планетата - наистина Меркурий. Планетата Плутон наречен в чест на бога на подземния свят на римляните, и това име трябва да се счита за съвсем логично. Плутон получава много по-малко слънчева светлина от Земята.

Светът на мистерията

най-малката планета

Мощни телескопи са на разположение на хората само през последните няколко десетилетия, а планетата Плутон е официално открита още през 30-те години на миналия век. През 1915 г. официално бе обявено, че в покрайнините на Слънчевата система има девета планета. Как изчислихте това малко небесно тяло? Тяло, чиято маса е сравнима масата на луната, неизбежно има гравитационен ефект върху своите съседи. Наблюдателите отбелязват, че Уран и Нептун се отклоняват леко от изчислените орбити и това доведе до съществуването на най-мистериозната планета сред наблюдаваните.

Под лед

Плутон е нечувана планета. Предполага се, че атмосферата му се състои от метан и повърхността е покрита с метанов лед. Там цари студа (обичайната температура е по-ниска от 200 градуса под нулата). Между другото, теоретично той може да се изправи срещу Нептун (техните орбити са насложени), но вероятността от такова събитие е много малка, орбитите на отдалечени планети са твърде големи.

Две в едно

най-малката планета в Слънчевата система

Позицията на Плутон обаче (като отделна планета) е двусмислена. Факт е, че най-малката планета в Слънчевата система има огромен за своя спътник размер. А скоростта на въртене на Плутон около неговата ос съвпада със скоростта на въртене около него. Изглежда, че е замръзнал над една точка на планетата. Ако имаше живот на Плутон, жителите на само едно полукълбо щяха да видят сателит, наречен Харон. Логично е дори тази двойка да се разглежда като двойна планета, толкова голяма е червеният сателит. Учените вярват, че Харон се състои от рок. Но, разбира се, никой не може да каже, докато пробите от веществото бъдат взети от повърхността.

Откъде идва планетата?

най-малката планета в Слънчевата система

Веднага след като е открит Плутон, учените започнаха да познават къде идва най-малката планета от Слънчевата система. И най-логично е да се разгледа бебето планета като бивш спътник на Нептун. Изглежда, че самият Плутон не е в състава на метални скали, тъй като е сателит, а се състои от лед. Тайните на своята орбита все още не са открити от астрономите (като тайните на някакъв лед спътници на Нептун), но се проследява известно сходство. Но защо се случи това? Може би Плутон е съборен от орбита от един много голям астероид или комета. Но откъде дойде Харон? Някои смятат, че това е в миналото част от Плутон. Но това е малко вероятно, защото съставът на планетата и сателитът е много различен.

Трудно е да се каже нещо със сигурност небесното тяло, който е толкова далеч от нас. Най-малката планета в Слънчевата система запазва тайните си. И ще се съхранява за много дълго време, главно поради огромното разстояние, което го отделя от Земята.

През 2006 г. се появиха доклади, че Плутон изобщо не е планета, а част пояс на астероиди. Но в книгите и проучванията Плутон е деветата планета на Слънчевата система. Следователно статутът на най-малката планета трябва да има Плутон, а не Меркурий.